Gliwice ul. Saturna 1(+48) 505 067 616studio@moform.pl

Wnętrze biurowe – buduje markę

Post 6 of 36
Wnętrze  biurowe – buduje markę

Architektura wnętrz buduje wizerunek firmy. Zastosowanie określonych kolorów, odpowiednich elementów wyposażenia, rozmieszczonych tak, aby ułatwiały komunikację z obsługą, pomaga klientom intuicyjnie poruszać się po firmie. Dobrze ustawione meble wydzielą we wnętrzu przestrzeń dla klienta i dla pracowników, jednocześnie utrwalą przekaz jesteśmy solidną marką. Klient zadowolony chętniej zostawi właśnie u nas pieniądze.

Poniżej omówimy kilka przykładów, przygotowanych przez firmę ProjektMebel, jak można przy pomocy prostych zabiegów aranżacyjno-projektowych dobrze zaprezentować się klientowi.

1. Komunikowanie marki można wspomóc poprzez nawiązanie do logo firmy, dla której tworzymy aranżację wnętrza. Inspiracją przy tworzeniu wystroju i doborze kolorów dla działu handlowego producenta okien Kapica było czerwone logo klienta. Nadstawka wykonana z czerwonego marmoleum w połączeniu z śnieżnobiałym laminatem nadała pomieszczeniu atrakcyjny i nowoczesny wygląd. Całość uzupełniły fotele, również w intensywnym, przyciągającym wzrok czerwonym kolorze. Trzeba jednak pamiętać, że czerwony kolor staje się naturalną dominantą w pomieszczeniu i dlatego nie należy przesadzać z jego eksponowaniem. W tym przypadku czerwone miały być tylko miejsca „użytkowe”, a dekoracje pozostają stonowane.

3. Innym przykładem jest pomieszczenie działu obsługi klientów w firmie reklamowej Szymmar. Wiadomo, gdzie należy skierować się po informację, gdzie zostawić przesyłkę, gdzie znajduje się przestrzeń dla pracowników, jasne intensywne kolory informują, jesteśmy młodą agresywną firmą. Kolor pomarańczowy i szary nawiązuje do kolorów firmowych zamawiającego.

4. Wydział Rozwoju Regionalnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki zastosowaniu stonowanych kolorów drewna , kojarzących się ze statecznością i spokojem, meble wyróżniają się na tle intensywnych, żółtych ścian. Lada poprzez swoją wielkość przyciąga wzrok, a czytelny, widoczny z daleka napis na froncie informuje nas bez potrzeby dopytywania, że jesteśmy we właściwym pokoju.

5. Duda Clinik Projekt KMA Wrocław, produkcja Dobra Forma. W tej recepcji dzięki grze kolorów klient otrzymuje jasny przekaz. Biel – miejsce dla mnie, tu mogę usiąść, poczekać na swoją kolej. Czerń- miejsce wydzielone, odcięte, przykuwa wzrok, informując równocześnie – to jest miejsce pracy, miejsce gdzie mogę uzyskać informację. Pomieszczenie pomimo przewagi bieli nie daje wrażenia sterylnej, szpitalnej czystości (mimo iż znajdujemy się w lecznicy), a to dzięki delikatnie odcinającej się kolorowej podłodze. Ożywiającymi akcentami są także kolorowe grafiki na ścianach. Uwagę przykuwa też delikatnie wyeksponowane, podświetlone logo firmy. Na uwagę zasługuje też ciekawa, nietuzinkowa lampa symulująca krople rtęci, w której podobnie jak w chromowych słupach odbija się całe pomieszczenie. O pozytywnym odbiorze firmy decyduje estetyczny oraz spójny stylistycznie wystrój wnętrza, a także jakość zastosowanych rozwiązań.

6. Przy projektowaniu wnętrz i mebli dla firmy Gemo Silesia ponownie sugerowaliśmy się kolorami logo. Kolory firmowe to antracyt, czerwony, biały. Ponieważ przy projektowaniu ważnym czynnikiem była cena, postanowiliśmy zaproponować typowy system mebli biurowych Ergo, w kolorach białe blaty i korpusy, szare stelaże. Chcąc przełamać monotonną kolorystykę i dopasować wnętrze do kolorów z logo wprowadziliśmy czerwień w postaci delikatnych, biało – czerwonych grafik na frontach biurek, oraz czerwonej tapicerki foteli. Podłogi w całym biurze są szare. Poprzez „rzucenie” gdzieniegdzie czerwonych kwadratów uzyskaliśmy wrażenie pomieszczenia otwartego, czytelnego dla klienta, stonowanego bez zbędnego chaosu kolorystycznego. Przekaz jest jednoznaczny – znamy się na tym co robimy, możesz nam zaufać.

autor: Witold Bajor, ProjektMebel

MENU