Gliwice ul. Saturna 1(+48) 505 067 616studio@moform.pl

O roli grafiki w kampaniach reklamowych AdWords i Facebook Ads

Post 17 of 41
O roli grafiki w kampaniach reklamowych AdWords i Facebook Ads

Dzisiejszy klient kupuje przede wszystkim oczami. Oznacza to, że wszelkiego rodzaju produkty dostępne zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie powinny być przygotowywane z wielką dbałością o szczegóły – w głównej mierze w odniesieniu do ich wyglądu oraz opakowania – podobnie w przypadku kampanii reklamowych prowadzonych dla poszczególnych produktów.

Na co powinieneś zwrócić uwagę, prowadząc kampanię reklamową w sieci? Jaką rolę podczas takiej promocji odgrywa grafika? Czy grafika może mieć wpływ na konwersję?

Reklama w sieci

Istnieje wiele sposobów na to, żeby poinformować potencjalnych klientów o swojej ofercie. W tym miejscu warto wymienić przede wszystkim kampanie reklamowe prowadzone w sieci, ponieważ to tutaj można spotkać bardzo dużą grupę swoich potencjalnych klientów. Żeby do nich dotrzeć, trzeba najpierw zlokalizować miejsca, w których się znajdują – portale tematyczne, które przeglądają, fora i kanały społecznościowe, na których są aktywni – dopiero na tej podstawie można zacząć tworzyć treści reklamowe – ich charakter powinien być bowiem dopasowany do miejsc, w których będą wyświetlane.

GoogleAdwords

W internecie jedne z największych możliwości reklamowych daje narzędzie Google AdWords, za pośrednictwem którego można prezentować swoją ofertę zarówno w wyszukiwarce Google (najczęściej wybieranej przez internautów w Polsce i na świecie), jak i w sieci partnerskiej, do której należy ponad milion stron internetowych, aplikacji i filmów.

Kiedy reklamy skierowane na wyszukiwarki to przede wszystkim tekst, tak reklamy kierowane na sieć partnerską to projekty graficzne. Skuteczność jednych, jak i drugich jest zależna od dwóch czynników: po pierwsze – dopasowanie grupy odbiorczej, po drugie – przedstawienie oferty.

Dla graficznych kampanii AdWords przygotowanie banera reklamowego jest sprawą kluczową. To bowiem grafika ma przyciągnąć uwagę internauty, jednocześnie skłaniając go do przejścia na stronę docelową i tam dokonania określonej akcji (np. zakupu wybranego towaru).

Reklamy AdWords pozostawiają duże pole do popisu – kolejne projekty graficzne mogą przyjmować formy o różnych kształtach i wymiarach, m.in.: szerokiego wieżowca (160x600px) czy banneru śródtekstowego (300x250px). Uruchamiając kampanię graficzną, warto przygotować projekty dla wszystkich dostępnych form reklamowych, ponieważ różne portale udostępniają różne powierzchnie reklamowe – może się więc okazać, że wybrane przez ciebie serwisy tematyczne nie przyjmą twojej reklamy, ponieważ nie posiadasz grafiki o wymaganych wymiarach. Wynika z tego, że przygotowując projekty w wielu formatach, masz większe możliwości reklamowe, a oferowane przez poszczególne portale powierzchnie nie będą dla ciebie ograniczeniem.

Im bardziej dana grafika jest charakterystyczna, tym większe szanse na to, że reklama zostanie zauważona i „kliknięta”. Przygotowując projekt, trzeba więc pamiętać o kilku elementach. Po pierwsze – grafika powinna być spójna ze stroną, na którą będzie odsyłać internautów. Po drugie – powinna zawierać logo firmy, którą reprezentuje. Po trzecie – powinien znajdować się na niej tekst w postaci zawołania do działania, „programując” w ten sposób akcję dokonywaną przez odbiorców.

Dobrze przygotowany projekt graficzny dla reklamy Google AdWords jest nie tylko elementem promocji danej usługi bądź produktu, to również działanie potęgujące rozpoznawalność brandu. Właśnie z tego powodu warto zadbać o jego tożsamość ze stroną docelową i znajdującą się na niej grafiką (która z kolei powinna być tożsama z logiem i grafiką przedstawianą na firmowej stornie www).

Facebook Ads

Drugim rodzajem reklamy w sieci, za pośrednictwem której można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, są kampanie facebookowe. Dzięki nim można zaprezentować swoją ofertę tym, którzy wcześniej o niej nie słyszeli, a także tym, którzy zaliczają się do fanów danej firmy, czyli osobom, które polubiły jej fanpage.

Facebook Ads mogą przyjmować wiele form, a twórcy serwisu cały czas poszerzają te możliwości. Na chwilę obecną warto zwrócić uwagę na reklamę karuzelową (multi-product ad), której charakterystyczną cechą są boksy graficzne (o wymiarach 600x600px).

W boksach znajdują się zdjęcia, mogące np. przedstawiać kilka produktów znajdujących się w ofercie sklepu lub prezentować jedną usługę, ale w różnych odsłonach. Boksy mogą albo zmieniać swoją kolejność podczas wyświetlania reklamy, albo pozostać w niezmienionym układzie, co sprzyja stworzeniu grafiki wieloelementowej, w której poszczególne elementy przenikają się ze sobą:

grafika 1

Seria grafik reklamy Multi Product Ads na Facebooku (źródło zdjęcia: Facebook.com)

 

Obok grafiki ważnymi elementami w tej reklamie są również:
– treść,
– zawołania do działania (z poziomu narzędzi Facebooka można przypisać dla wszystkich boksów to samo zawołanie, więcej możliwości dają aplikacje zewnętrzne),
– krótkie opisy boksów.

Najważniejsza jest jednak grafika, której zadaniem jest przyciągnięcie wzroku potencjalnych zainteresowanych. Na Facebooku, gdzie w ciągu jednej minuty może zdarzyć się właściwie wszystko, niezwykle trudno jest zdobyć uwagę wybranej grupy odbiorców – nie jest to jednak niemożliwe do wykonania. Wystarczy wyrazisty pomysł i oryginalność. Jednak już podczas tworzenia projektu, trzeba pamiętać o tym, że na grafice tekst (w tym logo) nie może zajmować więcej niż 20% całości.

Powyższa zasada odnosi się do wszystkich reklam płatnych w tym serwisie. Tak więc każda grafika dodana do reklamy, musi być wyrazista, ale jednocześnie nie może zawierać zbyt wiele treści – na treść przeznaczone są specjalne miejsca.

Internauci kupują oczami

Jak widzisz, działania promocyjne w sieci rządzą się konkretnymi zasadami, wśród których na pierwszy plan wysuwa się dbałość o graficzne przedstawienie reklamowanej oferty. To bowiem obrazy w głównej mierze przyciągają wzrok osób surfujących w sieci. Dlatego też to właśnie grafika powinna wzbudzać w odbiorcach zainteresowanie i mobilizować ich do wykonania konkretnej akcji. Mądrze przygotowana grafika, powinna łączyć elementy brandu z celem, w jakim jest tworzona. Najskuteczniejszymi graficznymi formami reklamowymi w sieci są kampanie Google AdWords skierowane na sieć partnerską, a także Facebook Ads, które są prezentowane w najpopularniejszym kanale społecznościowym na świecie.

Joanna Poczęsna
Silence!

MENU