Gliwice ul. Saturna 1(+48) 505 067 616studio@moform.pl

Oznakowanie wewnątrz firmy

Post 16 of 41
Oznakowanie wewnątrz firmy

Architektura wnętrz buduje wizerunek firmy. Poprzez dobór odpowiednich kolorów, materiałów, mebli, oświetlenia i dekoracji przestrzeń tworzy i komunikuje identyfikację wizualną organizacji. Wrażenie, jakie klient, czy partner biznesowy odniesie podczas pierwszej wizyty w siedzibie organizacji nierzadko wpływa na przebieg dalszej współpracy. O pozytywnym odbiorze marki decyduje estetyczny oraz spójny stylistycznie wystrój wnętrza a także jakość zastosowanych rozwiązań.

Firma o dobrej marce zapewnia komfort swoim klientom również poprzez dbałość o prawidłowe oznakowanie – zapewnienie swobodnej komunikacji wewnątrz biura. Orientację przestrzenną w firmie powinien zapewniać system informacji wizualnej, pomagający klientom docierać bezproblemowo do ich celu – wybranych przestrzeni, czy pomieszczeń.

System informacji wizualnej wewnątrz firmy obejmuje oznakowanie marki (ekspozycja logo), oznakowanie informacyjne (tabliczki kierunkowe) oraz oznakowanie stanowiska pracy (tabliczki na drzwi lub przydrzwiowe). W pomieszczeniach reprezentacyjnych (holach, recepcjach, salach konferencyjnych, gabinetach) stosuje się oznakowanie firmowe  – przestrzenne tablice informacyjne, blokowe logo, czy fototapety z nadrukiem symboli firmowych. W pokojach biurowych, pomieszczeniach pomocniczych i ciągach komunikacyjnych elementy systemu informacji wizualnej pełnią przede wszystkim  rolę użytkową.

Szczególne znaczenie zachowanie standardów systemu identyfikacji wizualnej ma dla organizacji posiadających wiele oddziałów, filii lub placówek franczyzowych. Zastosowanie określonych kolorów, ujednolicenie elementów wyposażenia, powtarzalność systemu informacji wizualnej zwiększa rozpoznawalność znaku firmowego i podnosi poczucie komfortu klientów.

Prestiż firmy budowany jest poprzez synergię dobrego projektu architektury wnętrza i funkcjonalnego systemu informacji wizualnej. Te elementy wspólnie  tworzą nastrój i styl wnętrza siedziby przedsiębiorstwa – komunikują wartości marki.

MENU