Budowa systemu identyfikacji wizualnej to proces szeregu działań projektowych, w wyniku którego marka staje się rozpoznawalna. Tożsamość wizualna firmy to konsekwentny zestaw wzorców graficznych i reguł, które tworzą pozytywne wyobrażenia o przedsiębiorstwie i jego produktach oraz umacniają pożądane opinie wśród jego partnerów i klientów.
Identyfikacja wizualna skutecznie informuje rynek w jakiej branży działa firma, jakie są jej plany na przyszłość oraz czym wyróżnia się pośród konkurencji. System identyfikacji wizualnej profesjonalnie zaprojektowany i właściwie wykorzystywany jest bardzo efektywnym a przy tym ekonomicznym narzędziem marketingowym. Warto pamiętać, że cały system – spójna identyfikacja wizualna firmy, jest dużo bardziej skuteczny w budowie pozytywnego wizerunku firmy, niż jej poszczególne wzorce, stosowane oddzielnie, np. wzorce podstawowe: nazwa, logo i barwy firmowe.
Właściwie zaprojektowana identyfikacja wizualna już na początku działalności firmy jest bardzo dobrą inwestycją – każda późniejsza zmiana wizerunku firmy to kosztowny i złożony proces. Dobra identyfikacja wzmacnia i utrwala pozytywny wizerunek firmy i jej produktów zarówno w świadomości jej obecnych, jak i potencjalnych Klientów. Inwestycja w identyfikację wizualną oraz wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej zawsze przynosi wymierne korzyści. Walory estetyczne grafiki wraz z czytelnością przekazu logo mają wpływ na postrzeganie marki jako godnej zaufania.
Formuła dobrego wizerunku – o dobry wizerunek firmy warto dbać już od pierwszego dnia jej działalności!