Gliwice ul. Saturna 1(+48) 505 067 616studio@moform.pl

Karty wizytowe w Corporate Visual Identity

Post 32 of 41
Karty wizytowe w Corporate Visual Identity

Identyfikacja wizualna – to system symboliki stosowanej przez firmę lub instytucję. Są to elementy budujące relację z otoczeniem. Na kompletny system identyfikacji wizualnej składają się:

– symbol firmy (znak i logotyp firmowy), kolory firmowe, typografia firmowa,
– druki firmowe (papier, koperty, okładki, itp.), pieczątki,
– ubiór pracowników, identyfikatory,
– aranżacja wnętrza siedziby firmy,
– tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe, flota samochodowa,
– materiały reklamowe, stoiska targowe, opakowania produktów.

Karty wizytowe – wizytówki stanowią bardzo ważny element systemu identyfikacji wizualnej. Są używane każdorazowo w kontaktach biznesowych. Mają zastosowanie podczas rozmowy z klientem, zarówno podczas spotkań roboczych jak i nieoficjalnych, a także przy wysyłaniu ofert i materiałów promocyjnych.

Wizytówki drukowane są na papierze standardowym dwustronnie powlekanym białym, najczęściej o gramaturze 300. Stosuje się także papier ozdobny, fakturowany oraz uszlachetniony. Karty wizytowe można też wykończyć lakierem UV i folią mat lub błysk.

Wielkość i kształt wizytówki. Karty wizytowe powinny mieć znormalizowany kształt i wielkość 90×50 mm – wtedy „pasują” do każdego wizytownika i portfela.

Kolory i czcionki. Najlepszym i najczytelniejszym kolorem tła jest biel. Dopuszczalne są także inne kolory. Zależy to przede wszystkim od branży firmy oraz stanowiska służbowego. Czcionka nie może być zbyt mała, musi być czytelna. Najlepsze są czcionki klasyczne.

Treść karty wizytowej. Na wizytówce firmowej powinno znaleźć się logo firmy. Wszelkie inne elementy graficzne zaburzają czytelność i powodują chaos informacyjny. Karty wizytowa powinna zawierać podstawowe dane o firmie: nazwę, adres, numer telefonu stacjonarnego i komórkowego oraz adres mailowy. Informacje dodatkowe, które można umieścić na wizytówce to: numer NIP i REGON oraz adres strony internetowej.

Wizytówka imienna jest poszerzona o dane personalne pracownika. Poza imieniem i nazwiskiem powinna zawierać informacje o zajmowanym stanowisku lub pełnionej funkcji.

Niedopuszczalne jest posługiwanie się wizytówkami z ręcznie naniesionymi poprawkami oraz nieaktualnymi danymi. Karta wizytowa powinna reprezentować firmę i zachęcać do kontaktu!

MENU