Według ostatnich badań przeprowadzonych przez The Power of Visual Communication 90% informacji transmitowanych jest do mózgu w formie wizualnej. Oprócz tego, zostało udowodnione, że takie informacje są przetwarzane przez mózg aż 60 tysięcy razy szybciej, niż w przypadku tekstu, co doprowadziło do tego, że ludzie zapamiętują dwa razy więcej z tego, co obejrzą od tego co przeczytają. A co to znaczy dla Ciebie i Twojego biznesu?
Jako przedsiębiorca warto, abyś znał te statystyki, gdyż dzięki temu będziesz mógł jeszcze sprawniej docierać do umysłu swoich klientów. Warto mieć przewagę już na starcie i komunikować się z nimi za pomocą takiego narzędzia, które będzie dawało jak najlepsze rezultaty. W końcu chcesz, aby to Twoją firmę, produkt czy usługę zapamiętali konsumenci.
Przyswajanie przez ludzki mózg głównie informacji wizualnych, a także fakt, że 60% populacji to osoby uczące się wzrokowo – nasuwa pewne skuteczne rozwiązanie. Mowa tutaj o doodle video. Nie wiesz jeszcze czym jest doodle video? Już śpieszę z wyjaśnieniami! Doodle video to animacja, w której na białym tle widać dłoń, która rysuje szereg obrazów, tworząc jednocześnie interesującą historię. Uzupełnieniem warstwy wizualnej jest najczęściej opowieść lektora.
Czy taka forma dzielenia się informacjami jest skuteczna? Jak pokazują moje dotychczasowe doświadczenia – zdecydowanie tak. Zresztą to nie tylko moje przemyślenia, ale również zagraniczne badania. Tutaj prawdziwym fenomenem jest dr Richard Wiseman, który wykazał, że osoby, którym treści były przekazywane za pomocą doodle video udzielały dwukrotnie więcej poprawnych odpowiedzi, niż osoby, którym taka treść została przekazana w formie zwykłego video.
W czym upatrywać tak wysokiej skuteczności tej formy komunikacji? Można nazwać to fenomenem artysty ulicznego. Kojarzysz tych wszystkich rysowników czy malarzy, którzy stoją na rynkach praktycznie każdego miasta w Europie? Zastanawiałeś się, dlaczego zawsze wokół nich gromadzi się tak duża publiczność? W końcu nie dzieje się tam nic spektakularnego – nikt nie rzuca płonącymi pochodniami czy nie balansuje na linie, jednak ludzie zatrzymują się na dłuższą chwilę i patrzą jak urzeczeni. To ludzka ciekawość, która chce po prostu wiedzieć, jaki będzie kolejny obrazek! W doodle video przyspieszamy ten proces do 8-10 obrazków na minutę, dzięki czemu odbiorca angażuje się w pełni w oglądany właśnie materiał.
Pozostańmy jeszcze na chwilę przy dr Wisemanie. Według niego najlepsza i najskuteczniejsza nauka człowieka to taka, która jest zrealizowana w formie zabawy. To dlatego tak wiele osób stosuje gry edukacyjne – umysł wprowadzony w pozytywny nastrój chłonie wiedzę wyjątkowo skutecznie.
A doodle video to przede wszystkim świetna zabawa!
Co jeszcze skłania ludzi do wyboru tej formy przekazu? Przedsiębiorcy i marketerzy, którzy zgłaszają się do naszej firmy, najczęściej chcą, aby ich usługę/produkt przedstawić w prosty i jasny sposób. Co niezwykle istotne, często taka usługa lub produkt nie należą do najłatwiejszych w zrozumieniu. Jednak… właśnie dzięki doodle video udaje się w prosty i klarowny sposób przedstawić nawet najbardziej skomplikowaną ideę, dzięki czemu klienci nie mają żadnych problemów w zrozumieniu charakteru działalności.
A jeżeli Ty również chciałbyś sprawnie trafić do umysłu swojego klienta, a przy tym świetnie się bawić, daj znać!
Adam Mrowiec – Doodle Wolf (www.doodlewolf.pl)