Flota samochodów firmowych oznakowana zgodnie z systemem identyfikacji wizualnej znacznie podnosi rozpoznawalność firmy na rynku – wszędzie tam, gdzie te auta docierają. Grono odbiorców marki staje się bardzo szerokie i podnosząc jednocześnie prestiż firmy, zdobywa zaufanie nowych klientów. Pamiętać jednak należy, że pozytywny wizerunek firmy buduje tylko czyste oznakowane auto, brudne wręcz przeciwnie …
Komunikować otoczeniu markę firmy mogą wszystkie pojazdy: samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe a nawet maszyny (wózki widłowe, traktory, maszyny budowlane). TIR przewożący produkty firmy na dalekie odległości, prawidłowo oznakowany, jest bezkosztowym nośnikiem reklamowym o szerokim zasięgu.
Na samochodach firmowych powinno umieszczać się tylko znak firmowy, jako element pozyskiwania rozpoznawalności marki na rynku. Nie należy umieszczać na nich treści reklamowych, które odwracają uwagę od logo. Warto zwrócić uwagę na kolor lakieru nabywanego pojazdu – najlepiej, aby był zgodny z wytycznymi księgi tożsamości – dopuszczalnego tła znaku firmowego. Wystarczy jednak, gdy jest on odpowiednio kontrastowy. Mniej korzystnym rozwiązaniem z wizerunkowego punktu widzenia, ale też dopuszczalnym, jest wyklejenie logo na tle z folii o właściwej barwie.
Logo odpowiednio wyeksponowane na samochodzie mocno zapada w pamięć potencjalnego klienta, budując pozytywne skojarzenia w przyszłości.