Logo to najczęściej ten element identyfikacji wizualnej marki, z którym jako pierwszym styka się konsument. Dlatego tak ważna jest jego oryginalność, a co za tym idzie – zapamiętywalność i wyróżnianie danej firmy na tle konkurencji.
Dobrze zaprojektowane logo odzwierciedla pozytywne wartości, jakimi kieruje się dana organizacja, a także symbolizuje to, czym ona jest oraz w jakim kierunku dąży. To sprawia, że marka jest przez odbiorców postrzegana jako wiarygodna, budzi aprobatę. Częstokroć nie zalety czy ceny produktów oferowanych przez firmę, ale właśnie wizerunek marki jest ważniejszy jako czynnik wzbudzania sympatii klientów. A to z kolei przekłada się na pozycję firmy na rynku. Kiedy znak firmowy zbudowany jest z perspektywy klienta, kiedy ujmuje specyfikę branży, w której działa firma, a przy tym uwzględnia konkurencję, możemy przypuszczać, że będzie skutecznie motywować odbiorców do reakcji, na których nam zależy, np. kupna produktu.
Symbolika przekazywana za pośrednictwem logo nie może być skomplikowana. Znak – oszczędny, łatwy do zapamiętania i kojarzący się w sposób jednoznaczny z pozytywnymi cechami marki – powinien intuicyjnie przekazywać klientom firmy treści, które chcemy mu nadać.
Marketingową skuteczność logo uzyskamy, stawiając przy projektowaniu na jego prostotę: zwartość, prosty kształt, ograniczoną paletę barw. Taki prosty symbol łatwo zapada w pamięć odbiorców.
Nie bagatelizujmy kwestii logo naszej firmy – to bardzo ważny element budujący jej wizerunek.