Teksty reklamowe? Nauczysz się je tworzyć na tych 3 prawdziwych przykładach
W reklamie nie wystarczy ustawić budżet, grupę docelową i wgrać zdjęcie. Tekst jest nieodłącznym jego elementem, dlatego powinien być dla nas równie ważny. Dobrze napisany pozytywnie wpłynie na czytelnika i zachęci go do określonej akcji (celu reklamy).
Na trzech przykładach wyświetlanych na FB przeanalizujemy, jak konstruować tekst do reklamy. Wyszczególnimy, co w nich działa oraz co warto poprawić, aby dana reklama osiągała lepsze efekty.
1. Reklama portalu ślubnego
Dobrze:
- Rozpoczęcie pytaniem, które ma zwrócić uwagę odbiorcy i pokazać problem „Planujesz ślub i wesele i nie masz pojęcia od czego zacząć?”
- Nagłówek nakłaniający do akcji „Sprawdź listę zadań Panny Młodej”
Do optymalizacji:
- Pokazanie korzyści wynikających z używania organizera i wyszukiwarki, np. „Sprawdź nasz Darmowy Organizer Online, dzięki któremu zaplanujesz wszystkie niezbędne działania i wydatki ślubne” lub „Sprawdź naszą Wyszukiwarkę Usługodawców, gdzie znajdziesz perfekcyjny zespół, fotografa czy dekoratorkę”.
- Kilkukrotne powtarzanie CTA „sprawdź” (w opisie, nagłówku i pod nagłówkiem). Każdy z fragmentów tekstu powinien być skonstruowany inaczej, np. „Sprawdź nasz Darmowy Organizer”, „Lista zadań Panny Młodej – czy niczego nie pominęłaś?”, „Zobacz inspiracje i rekomendacje…” Kiedy nie powtarzamy tych samych sloganów, nasz tekst wydaje się ciekawszy i mamy większą szansę, że akurat któryś z nich zadziała na odbiorcę.
- Emotikony w tekście przyciągają uwagę, ale nie używajmy ich z przesadą.
2. Reklama mieszkań niedaleko Wrocławia
Dobrze:
- Stworzenie reklamy z filmem
Do optymalizacji:
- Opis ma charakter czysto informacyjny, a nie reklamowy. Przy konstruowaniu tekstu zastanówmy się, jak cechy (w tym przypadku nieruchomości) przedstawić jako korzyści dla czytelnika. Jeśli mieszkanie jest duże jak dom, to co z tego wynika? Np. „Połączysz wygodę mieszkania z przestrzenią i swobodą domu”. Jeśli mieszkanie jest niedaleko miasta, ale jednocześnie 100m od lasu, to jaka jest z tego korzyść dla klienta? Np. „Nie musisz decydować – czy mieszkać w mieście, w którym są perspektywy, dobra praca i szkoły dla dzieci – czy wybrać naturę i spokój. Ta nieruchomość to kompromis dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować ani z jednego, ani z drugiego”.
- Do reklamy można dodać przycisk (zamiast używania w tekście „zobacz więcej”) i nagłówek, który będzie dodatkowo wytłuszczony i zwróci uwagę przy scrollowaniu.
3. Reklama zegarków
Dobrze:
- Wykorzystanie tekstu na grafice (ale w odpowiednich proporcjach)
- Pozyskiwanie nowych klientów, oferując zniżkę,
- Dobrze wybrany przycisk „Skorzystaj z oferty”,
- Wykorzystanie wszystkich dostępnych miejsc (tekst w opisie, na grafice, nagłówku, pod nagłówkiem)
Do optymalizacji:
- Informacja o pierwszych urodzinach powtarza się kilkukrotnie (w opisie, na grafice i w nagłówku),
- Można stworzyć bardziej przyciągający nagłówek niż „Pierwsze urodziny WOODSY!”, np. „Twój oryginalny zegarek 40% taniej niż zawsze”,
- Warto dodać informację co wyróżnia te konkretne zegarki na tle innych.
Dobry tekst reklamowy wyróżnia to, że zwraca uwagę odbiorcy, pokazuje konkretne korzyści i wykorzystuje możliwości ustawień FB. Spróbuj podobnie spojrzeć na swoje obecne reklamy – czy jest w nich coś, co warto by było zoptymalizować? Zobacz, czy czasami drobne zmiany, nie wpłyną znacząco na efekt reklamy. A później podziel się w komentarzu swoimi spostrzeżeniami!
A jeśli chcesz zobaczyć jeszcze kilkanaście innych przykładów reklam omówionych w podobny sposób, wejdź tutaj: https://optymalizatorka.pl/webinar-analiza-tekstow-reklam/
Autorka
Natalia Jasiak – Optymalizatorka
„Zajmuję się optymalizacją działań marketingowych. Wyszukuję miejsca, w których warto coś usprawnić, aby odnosić lepsze rezultaty. Tego też uczę moją społeczność i serdecznie Cię do niej zapraszam!”
www.optymalizatorka.pl
https://www.facebook.com/Optymalizatorka/