Standaryzacja ubiorów pracowników zwykle dotyczy większych firm, ale warto przemyśleć jej wprowadzenie także w mniejszych przedsiębiorstwach, gdyż znacznie podnosi prestiż marki. Ujednolicony system ubioru ułatwia klientom kontaktowanie się z pracownikami np. sklepu, banku, czy restauracji. Obowiązujący wzór stroju usprawnia także współpracę osób zatrudnionych w dużych fabrykach, czy korporacjach.
Wzory ubiorów firmowych powinny być szczegółowo opisane w księdze tożsamości firmy i być zgodne z paletą barw firmowych. Poza krojem i doborem materiałów, ubiory przeznaczone dla poszczególnych stanowisk służbowych mogą być zróżnicowane akcentem kolorystycznym, o ile występują w barwach firmowych. Na ubiorach może też być eksponowane logo firmy, na strojach biurowych mniejsze a na uniformach roboczych większych rozmiarów.
Uzupełnieniem ubioru firmowego są identyfikatory, najczęściej zawierające imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe, ewentualnie reprezentowany dział organizacji.
Ujednolicony ubiór firmowy zwiększa rozpoznawalność marki, buduje wśród odbiorców skojarzenia z promowanymi przez nią wartościami i podnosząc prestiż, zwiększa zyski.