Multimedia firmowe, przede wszystkim te funkcjonujące w przestrzeni internetowej, stanowią dopełnienie systemu identyfikacji wizualnej. Marka obecnie musi nie tylko istnieć „w sieci”, ale i wyróżniać się w niej na tle konkurencji. Za pośrednictwem Internetu firma komunikuje się z otoczeniem i dociera do swoich klientów. Technologia internetowa to potężny, wieloelementowy kanał komunikacji oraz dystrybucji produktów i usług. Wizerunek firmy mogą wspierać dobrze zaprojektowane, spójne z corporate identity marki elementy: firmowa strona www, serwisy produktowe, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newsletter, czy też szablon papeterii firmowej do e-maili. Mulimedia firmowe budujące świadomość marki to także bannery reklamowe i szablon prezentacji PowerPoint.
Żadna kampania wizerunkowa nie odbywa się bez promocji marki w internecie. Multimedia spójne z systemem identyfikacji wizualnej wzmacniają pozytywny wizerunek firmy, ułatwiają zapamiętanie oferty potencjalnym klientom i budują ich motywację do nawiązania trwałej relacji z marką. Uzupełnienie identyfikacji wizualnej o multimedia zwiększa zaufanie do marki i pozwala znacznie poszerzyć strefę jej oddziaływania.
Podstawowym elementem zestawu narzędzi online jest strona www. Musi ona skutecznie docierać do szerokiego kręgu odbiorców, więc o jej wizerunek trzeba zadbać szczególnie. Podstawą wspierającej CI przedsiębiorstwa strony www jest jej właściwy adres domenowy – krótki i zawierający nazwę firmy. Na tej samej domenie powinny funkcjonować wszystkie adresy e-mailowe organizacji. Zapewniając wysoką funkcjonalność i pozycjonowanie serwisu internetowego firmy nie można zaniedbać zachowania jej spójności z całym systemem identyfikacji wizualnej. Serwis internetowy organizacji musi być utrzymany w kolorystyce firmowej, poprawnie eksponować logo, zawierać symbole firmy, być zgodny z kluczem wizualnym i ikonografią marki. Także strona produktowa, powstająca w ramach kampanii promocyjnej, musi być zgodna z CI marki rodzimej, do której należy nowa linia produktów – marka podległa.
Niedoceniana, ale warta podkreślenia jest rola bannerów reklamowych umieszczanych w internecie. Bannery, których grafika jest spójna z identyfikacją wizualną marki, oddziałują perswazyjnie. Eksponowane często i na wielu stronach a szczególnie w portalach i serwisach społecznościowych, poprzez utrwalenie logo i barw firmy w pamięci odbiorcy, podświadomie przywołują to skojarzenie podczas zakupów, wywołując efekt „znanej marki”.
Wizerunek firmy tworzony w internecie lub w oparciu o multimedia offlinowe komunikuje strategię marki, jej wartości, misję i dostarczaną klientowi wartość dodaną.
Silna marka w sieci to gwarancja sukcesu i w budowaniu jej strategii nie można pominąć e-brandingu. Poprzez stworzenie unikalnego wizerunku w internecie firma pozyskuje kolejne rynki i tworzy przewagę konkurencyjną. Dbałość o kształtowanie świadomości odbiorców oraz stałe działania w celu pozyskania wysokiej rozpoznawalności produktów i usług są niezbędnym elementem zarządzania marką.