Corporate Identity to nic innego, jak Tożsamość Firmy – zbiór cech czyniący przedsiębiorstwo łatwo rozpoznawalnym, wyróżniającym je na tle konkurencji w branży. Do CI należą Corporate Design, czyli logo firmy, wizytówki pracowników, papier firmowy, odzież, itp., Corporate Communication, czyli cała polityka informacyjna, reklama, PR oraz Corporate Behaviour, czyli wartości, jakimi kieruje się firma, oraz normy zachowania jej przedstawicieli.
Przedsiębiorcy nie zawsze zdają sobie sprawę, jak ważnym elementem wizerunkowym firmy jest Corporate Identity. Może on mieć znaczący wpływ na sukces biznesowy, ale i po prostu przetrwanie na rynku. Stworzenie własnego, spójnego i unikalnego wizerunku jest w zasadzie niezbędne – jeśli rynek będzie identyfikował firmę, jej obecność zostanie zauważona, z pewnością wzroście zainteresowanie jej usługami lub produktami.
Firma chcąca zbudować rozpoznawalną, silną markę, decydująca się na wdrożenie Corporate Identity, wypracowuje spójną koncepcję komunikacji i kodeksu zachowań przedstawicieli firmy. Elementy kształtujące CI dzielą się na trzy grupy:
Znaczenia Corporate Identity nie można w żadnym stopniu zbagatelizować, ani zaniedbać jego wdrożenia. Sukces marki buduje w znacznym stopniu jej łatwa do zapamiętania nazwa, logo a także „obietnica” dodatkowych korzyści pozabiznesowych, np. emocjonalnych. CI musi także zbudować zaufanie do jakości usług i produktów oferowanych przez firmę a także deklarowanych przez nią wartości.
Po prostu zaprojektowane spójnie i profesjonalnie Corporate Identity, które zostanie potem konsekwentnie wdrożone jest podstawą funkcjonowania firmy na rynku i odniesienia przez nią sukcesu.