Świadomość marki buduje spójna identyfikacja wizualna. Musi być nowoczesna i profesjonalna a jej elementy najwyższej jakości. Spójny pakiet materiałów brandingowych wzmacnia wizerunek firmy i zwiększa jej siłę na rynku.
Materiały firmowe można kompletować sukcesywnie, ważne, aby cały czas dochować najwyższej staranności w zachowaniu ich jednorodności, aby kolory motywów graficznych nawiązywały do barw logo a projekt komunikował wartości, które firma reprezentuje. Elementami identyfikacji wizualnej są wizytówki (ogólne i imienne), pieczęcie firmowe (ogólne i imienne), segregatory, teczki ofertowe, papier firmowy, koperty firmowe (różne rozmiary), etykiety firmowe , narzędzia komunikacji wewnętrznej, np. notatniki, nadruki na płytach CD/DVD oraz ich koperty a nawet dokumenty – wzory cenników i faktur.
Przewagę konkurencyjną marki pomaga budować interesujący, świeży design materiałów brandingowych. Przyciąga on uwagę odbiorców, buduje pozytywne skojarzenia i w końcu przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług. Właściwa strategia komunikacji firmy kształtuje jej unikalny, rozpoznawalny i perswazyjny przekaz wizualny decydując o jej sukcesie biznesowym.